July 25, 2013

My Holiday Holy Grails

What's in my holiday makeup bag


It's about time. Time to go and enjoy long days at the beach and long nights in Paradise.
When I have to pack for an holiday it's always a problem. I'm the worst at packing. But, this year, I decided to be good with my makeup back: just the essential. 

Here's (more or less) what I'll be bringing with me:
FACE: for the face I have some essential. 
- A good concealer. Right now I'm loving Maybelline Age Renew. It's not for the anti-aging effect because I don't have to care about that yet but I love the packaging, the consistency and the color range.  You must try this!
- Blush + Highlighter. Lately this combo substituted bronzer. My favorite highlighter is KIKO All Over Light in Shade 3 (that I also use as eyeshadow) and I really like the peachy blush from MUA.
- Pressed Powder. Shiny face is not cool so Rimmel Stay Matte need to come with me
EYES: Easy and multitasking.
- Maybelline Color Tattoo in Bronze. That's one of my latest obsession. Love the color plus it's a great base for your looks (even if I'm bringing Too Faced Shadow Insurance too). 
- I really wanted to bring with me the Naked but I think I'll be brave and bring "just" the Naked Basics. Not my favorite palette but still quite basic (duh). 
- Mascara + liner. Essence dominates this category. Cheap and great results. Anything better?
LIPS: more is more.
- A nude lipliner is a must (my favorite right now is by Shaka).
- Nudy and Peachy. That's how I like my lips darling! Chanel lipgloss in L'amour, Clarins Lip Perfector and Chanel in Boy will all come with me.

Here's my brave makeup bag. What's in your my beauties?



E' di nuovo arrivato quel magnifico momento dell'anno in cui passo ore ed ore guardando il mare e sere su sere a godermi il paradiso. Quando si tratta di fare i bagagli, però, sono la peggiore. Non riesco mai a decidere "chi" eliminare e finisco per portarmi la casa. 
Quest'anno però voglio essere coraggiosa, almeno nel makeup. 

Ecco (più o meno) cosa porterò con me:
VISO: ci sono prodotti che non posso non portare.
- Un buon correttore. Al momento adoro quello di Maybelline Age Renew e non per l'effetto anti-age di cui ancora non ho bisogno ma per l'applicatore, la consistenza e la tonalità. Da provare.
- Blush +  Illuminante. Questa è la mia combinazione preferita. Il mio illuminante del cuore è All over light n°3 di KIKO (che uso anche come ombretto) mentre per il blush adoro quello pescato di MUA.
- Cipria. A chi piace un viso lucido? A nessuno. Quindi una cipria mattificante è indispensabile. Consiglio la Stay Matte di Rimmel.
OCCHI: l'essenziale è visibile agli occhi.
- Il Maybelline Color Tattoo nel colore bronzato. Ottimo da solo e ottimo come base anche se non rinuncio al mio primer Shadow Insurance di Too Faced.
- Mi duole il cuore rinunciare alla mia Naked ma dovrò sostituirla con la Naked Basics che non mi entusiasma ma vince per compattezza e leggerezza.
- Mascara + Eyeliner. Qui Essence domina. Economici e ottimi. Ve li consiglio vivamente.
LABBRA: esagerare.
- Naturali e Pesca. Così le voglio, quindi porterò al mio seguito tre dei pezzi migliori che ho in repertorio: il lucidalabbra L'amour di Chanel, il rossetto Boy sempre di Chanel e il meraviglioso lucidalabbra "perfezionatore" di Clarins (questo è davvero un prodotto su cui investire!).

Questo è quanto. E voi che porterete?

Image and video hosting by TinyPic

No comments:

Post a Comment

Thanks!
xoxo

Skimlinks Test