November 26, 2014

EOTD: Earrings of the day + Giveaway

If you know me, you'll know that I'm a huge fan of minimalistic jewelry. Sometimes I get big with necklaces (they're my favorite piece) but other than that I try to keep everything simple and dainty.
I especially have an affair with minimalistic earrings. People are quite surprised when they notice the amount of ear piercings I have (not as much as I'd love) because they often get an idea of me as a bon-ton girl.
When it comes to earrings I basically live with the same pieces for ages (I've been wearing my pearls and diamond earrings for years). A couple of weeks ago I decided I wanted to opt for a new combo and I scavenged the internet looking for new pieces.
With a little help from my friends (aka Ebay, Etsy, Zara and Fashionology) I found my perfect EOTD. See pic details for all the links!

PS. being a lovely human being, I decided to give away one of the ear cuff I got from Small Talk Jewelry shop on Etsy to you! All you have to do to is be subscribed and leave a comment with your Twitter account or email address! Good luck.

----------

Se mi conoscete un pò, saprete che sono una grande fan del minimalismo per quanto riguarda i gioielli. A volte mi piace esagerare con le collane (sono il mio complemento preferito) ma per lo più cerco di mantenere una certa semplicità.
Ho un grande amore per gli orecchini piccoli e delicati. Spesso le persone si sorprendono della quantità di piercing che ho nelle orecchie (non tanti quanti vorrei) perchè do l'impressione (forse) di una ragazza bon-ton.
Indosso praticamente sempre gli stessi orecchini con i quali vivo in simbiosi (per anni ho indossato le mie perle e i miei orecchini di diamanti). Un paio di settimane fa ho deciso di optare per una nuova combinazione e ho perlustrato internet in cerca di nuovi pezzi.
Con un pò d'aiuto da parte di vecchi amici (aka Ebay, Etsy, Zara e Fashionology) ho trovato il perfetto EOTD. Vedi la descrizione della foto per ulteriori dettagli!

PS. dato che sono un angelo ho deciso di regalarvi uno degli ear cuff presi su Small Talk Jewelry su Etsy. Per partecipare, dovete essere iscritti al blog e lasciare un commento con il vostro account Twitter o indirizzo email!

Left (Sinistra): silver hoops by Fashionology / Delicate earring by Zara
Right (destra): Star Piercing / Small Talk Jewelry Pearl cuff / Tiny letter earpins by Fashionology / Delicate earring by Zara / Helix piercing


Enter the giveway: Entry-Form

Image and video hosting by TinyPic

2 comments:

  1. These are beautiful! I'm in love with minimalistic... everything. Hah. I love silver and the pearl detail is lovely. I find it very difficult finding great pieces so would love to win this :)

    sophschoices.co.uk

    Twitter: @sophschoices
    Email: sophschoices@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Io adoro gli orecchini grandi e vistosi, ma ogni tanto mi piace utilizzare qualcosina di più discreto e delicato. I tuoi orecchini son favolosi!
    Email: appuntidivanita@yahoo.it

    ReplyDelete

Thanks!
xoxo

Skimlinks Test