March 4, 2015

The lip liner affair


I still haven't found the Kylie Jenner lip liner aka the helios lip liner that turns your lips from nothing to va-voom with a magical twist.
That being said, I have developed a huge love for lip liners so I want to introduce to you my Fab Four.

- Neve Cosmetics "Pastello" lip liner in Ballerina/Pink: my newest addiction. This Pastello liner are amazing, super buttery and pigmented. It can be easily used as a lipstick. This is the pinkier liner of the four I have. 
- Shaka lipliner in Nude: well, this is my one and only lip liner, my first lover and my favorite one. It's the perfect "my lip color" liner. Not as buttery as the Neve one but still super soft. 
- Wjcon lipliner in Naked: a light and luminous nude. I like the color but the quality of the product is not as good. The lead breaks a lot, it's a shame!
- MAC lip liner in Whirl: here it is, the infamous Kylie color. I love this shade. It's not exactly a nude but more of a dusty mauve. I love to wear it all over the lips or in combo with Essence lipstick in "On the catwalk". This liner also is not as buttery as the Neve but it works better with use. 

A little TIP: I've discovered a new use of the lip liner that gives you a wonderful Angelina effect. Apply on the lips your favorite nude lipgloss and then outline your lips with your preferred liner blending the line in the outer corners. Your lips will look plumper!


-----------------------------------------


Non ho ancora trovato la matita per le labbra di Kylie Jenner ossia quella matita magica all'elio che vi trasforma le labbra da "non pervenute" a "va-voom". 
Detto questo di recente ho iniziato ad adorare le matita per le labbra quindi oggi voglio presentarvi i miei Fab Four. 

- Matita Pastello di Neve Makeup in Ballerina/pink: una matita morbidissima e super coprente. Queste matite Pastello di Neve sono veramente favolose come si dice in giro. Può essere usata anche come rossetto. Tra le quattro che vedrete è sicuramente la più rosata. 
- Matita Shaka in Nude: Lei, la mia unica matita con la M maiuscola, la mia preferita. La uso ormai da anni. Il perfetto match per il mio colore di labbra, non morbida come la Pastello, ma comunque facilissima da usare.
- Matita Wjcon in Naked: un nude chiaro e luminoso. Mi piace molto il colore ma la qualità del prodotto non è altrettanto buona. La mina si rompe spesso, un peccato!
- Matita MAC in Whirl: eccola, il famosissimo colore di Kylie. Adoro questa sfumatura. Non è proprio un nude, direi più un mauve polveroso. Adoro indossarla da sola su tutte le labbra o in combo con il rossetto di Essence "On the catwalk". Anche questa matita non è burrosa come quella di Neve ma la "lavorabilità" migliora con l'uso. 

Un piccolo TRUCCHETTO: ho scoperto un nuovo uso della matita che vi darà un fantastico effetto Angelina. Applicate il vostro lucidalabbra nude preferito e poi disegnate il contorno labbra con la vostra matita nude del cuore, sfumando sugli angoli. Le vostre labbra saranno favolose!



Image and video hosting by TinyPic

No comments:

Post a Comment

Thanks!
xoxo

Skimlinks Test