March 31, 2015

What's in my bag?

Kate Spade Cobble Hill - Sami satchel
It's difficult to believe but I wouldn't say I'm a bag-aholic. I'm obsessed with any other item of a woman wardrobe but not with bags. When I find a bag that I like I'm usually loyal to it. That's why when I found this lovely Kate Spade satchel in New York last August, I decided to invest in a good leather bag.
This satchel is my perfect match: roomy but not huge, with a strap, handles and an external zipped pocket. The only fault I see in this bag is that is black. Yes. The Black Lady (aka myself) loves colorful bags. 
For a lot of people this satchel would look like a small bag. Well, I love it because it contains A LOT of randomness. 
Biggest item in my bag is my Michael Kors continental wallet in orange saffiano leather; it was a gift for my degree and I absolutely adore it.
To organize my mess I use small pouches: 2 of them are from Victoria's secret, the other one is a card/coin purse from Marc Jacobs I swapped on Depop!
Paper tissues, chewing gum, a crunchy and lip products (pictured here: my Gap Mint Vanilla lip balm and Lily Lolo lipgloss in English Rose) are a must have inside my bag. 
The Queen of Random always has in her bag random cinema ticket because I spend more time at the cinema than in my own house. 
The cute poodle tin is a tampon holder (yes, ladies!) and, you know, that's another must have in a girl bag.
Lastly, 2 sets of keys: the one with the tassel key ring are for my office and the one with the London buses are for my house.
Now, your turn. I wanna know the randomest thing you have in your bag...3, 2, 1...GO!

-----------------------------------------------

E' difficile da credere ma non mi definirei una ossessionata dalle borse. Sono ossessionata da qualsiasi altro oggetto che possa trovarsi nell'armadio di una donna, ma non dalle borse. Quando trovo la mia Borsa le sono fedele. Ecco perchè quando ho trovato questa bowling bag di Kate Spade a New York lo scorso agosto ho deciso di investire in una borsa di pelle.
Questo modello è perfetto per me: spazioso ma non enorme, con la tracolla, i manici e una tasca esterna. L'unico difetto che gli attribuirei è il colore: nero. Sì, la donna del nero (ossia IO) ama le borse colorate.
A molte persone questa borsa sembrerà piccola. Io la adoro perchè invece riesce a contenere un sacco di cose random.
L'oggetto più voluminoso è senza dubbio il mio portafoglio Michael Kors in pelle saffiano arancio, un regalo di laurea che adoro.
Per organizzare il mio disordine uso piccole pochette: 2 di queste sono di Victoria's Secret, la terza è un porta carte di Marc Jacobs scambiato su Depop!
Fazzoletti di carta, chewing gum, un elastico e prodotti labbra (qui in foto: un lip balm di Gap menta vaniglia e il lucidalabbra Lily Lolo in English Rose) rispondono sempre presente nella mia borsa.
Da brava regina del random ho sempre in borsa qualche biglietto del cinema perchè passo più tempo in sala che a casa mia.
Il contenitore di latta con il barboncino è un porta assorbenti (sì, signore!) e, come sapete, anche questi sono immancabili nella borsa di una donna.
Infine, due paia di chiavi: quelle con la nappina sono dell'ufficio, le altre di casa.
Ed ora, tocca a voi: voglio sapere la cosa più strana che avete in borsa al...3, 2, 1!


written while listening: The rest - Lorenzo Fragola

Image and video hosting by TinyPic

No comments:

Post a Comment

Thanks!
xoxo

Skimlinks Test