March 23, 2015

WOB: War of Blushes


Every girl has her makeup obsessions. I have 4: lipstick, concealers, lipglosses and...blushes!
Every time I see a makeup stand I had to force myself not to buy all the blushes of the rainbow. 
I'm here today to introduce you to my favorite ones (hard job picking just 5).
I'll start with those I consider my bring-me-to-life blushes: Belle by Mulac Cosmetics and Life's a Cherry by Essence are both blushes that you can use when you need a touch of color to revive your (in my case, pale) face. The one by Mulac is a delicate and buildable peachy pink, completely mat and organic while the one by Essence is more of a bright coral with a slight shimmer that will instantly make you look fresh and alive. 
Essence Come To Town cream blush from the limited Christmas 2015 collection is one of those weird cream puffy blushes that looks like a huge cherry. The color looks huber fuxhia but it's actually quite sheer and not as scary as it looks. Still you have to be careful not to turn yourself into a clown but it looks so good and glowy on pale wintery skin. 
I love Tarte Amazonian Clay blush in Flush because it's a lovely muted light mauve that looks great on pale and tanned skin. Great pay off, organic plus in a wonderful package. 
Lastly, my most used blush: The Balm in Frat Boy, a beautiful and subtle peach coral with a slight gold shimmer that makes you glow. I love this as an everyday blush because it's natural but still it makes a big difference. I mean, who doesn't like a frat boy?! C'mon!

----------------------------------------------------------------------

Ogni donna ha le sue ossessioni (makeup). Io ne ho quattro (non mi faccio mancare mai niente): rossetti, correttori, lipgloss e...blush!
Ogni volta che vedo uno stand makeup devo impormi di non comprare tutti i blush che mi passano sotto al naso.
Oggi sono qui per presentarvi i miei preferiti (sceglierne solo 5 è stata una tortura).
Inizierò con quelli che considero i miei blush riportatemi-in-vita: Belle di Mulac Cosmetics e Life's a Cherry di Essence, entrambi sono quelli che uso quando ho bisogno di un tocco di vita (letterale) sul viso.  Quello di Mulac è un rosa pesca delicato e modulabile, completamente mat e bio mentre quello di Essence è più un corallo vivace con un piccolo tocco di shimmer che vi farà sembrare immediatamente 5 anni più giovani (e belli).
Come to town di Essence arriva dalla edizione limitata Natale 2015 ed è uno di quei blush dalla strana consistenza gommosa. Il colore sembra super acceso ma in realtà è piuttosto delicato e non di certo inquietante come sembra. Dovrete comunque fare attenzione nello sfumare per non trasformarvi in Heidi ma è luminoso sulla pelle chiara.
Adoro i blush di Tarte. Questo è Flush, un delizioso malva chiaro che sta benissimo sulla pelle chiara e su quella più scura. Pay off favoloso, biologico e in una confezione da sogno.
Infine, il mio blush più usato e consumato: Frat Boy di The Balm, un bellissimo e poco invadente corallo con un tocco di shimmer dorato che vi farà diventare più luminose di Jennifer Lopez. Lo adoro come blush da tutti i giorni perchè è naturale ma allo stesso tempo fa la differenza. E poi, a chi non piacciono i ragazzi delle confraternite? Eddai!




Image and video hosting by TinyPic

No comments:

Post a Comment

Thanks!
xoxo

Skimlinks Test