October 11, 2015

The shoe to have this season

Follow my blog with Bloglovin

Photo credit: Shoerazzi.com

When you see it on Olivia Palermo you know it’s a big deal. I’ve been denying snakeskin print for ages. I don’t know why but it always made me think of Fran in The Nanny so I was never too convinced of the look.
I was browsing Asos as I do every week and I saw this amazing pair of heels with the most wonderful heel height and line and the best price in the world and…they were snakeskin! I couldn’t pass on it as I envisioned myself in an all black (maybe leatherish) ensemble wearing those shoes. When my package arrived I felt in love: the shoe was even more beautiful than what it looked on the website.
So I decided: a snakeskin heel is the must have of this season.
With total black, with jeans, with a camel flared skirt: the snake heel is the right friend to give you character, my dearest. 
I put together for you a collage of some snakey options to my personal fave. 
Will you jump on board?


Quando lo vedi su Olivia Palermo sai che la questione è seria. Ho rifiutato il pitonato per secoli. Non so spiegarvi il perché ma mi ha sempre fatto pensare a Tata Francesca quindi non sono mai stata una grande fan del look.
Stavo girovagando per Asos, come faccio tutte le settimane, e all’improvviso ho visto un paio di scarpe con la giusta altezza, una linea bellissima e il prezzo migliore al mondo e…erano a stampa pitone! Non potevo lasciarle lì perché già stavo visualizzando nella mia testa un look total black (magari con un po’ di simil pelle) con quelle scarpe. Quando l’ordine è arrivato me ne sono innamorata definitivamente: le scarpe erano ancora più belle di quanto potessero sembrare nel sito. 
Quindi ho deciso: un paio di scarpe con stampa pitonata saranno il must have della stagione.
Con un total black, con i jeans, con una gonna a ruota color cammello: il pitonato sarà l’amico che vi darà un tocco di personalità, care lettrici.
Ho realizzato un piccolo collage di opzioni serpentine alla mia opzione personale.
Che dite, salirete sul carro?

Truffle Alma Heels
OTHER OPTIONS:
- Missguided sandals
- Superga trainers 
- Asos Romance me boots
- Asos Pull Strings heels


Image and video hosting by TinyPic

No comments:

Post a Comment

Thanks!
xoxo

Skimlinks Test